Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Καθυστερήσεις στα εργα του Μετρο της Αθηνας

"Εκτροχιάστηκαν" η νέα γραμμή 4 και οι υπό κατασκευή σταθμοί του Μετρό της Αθήνας στο Χολαργό, το Χαϊδάρι, το Περιστέρι και την Ανθούπολη. Οι νέοι σταθμοί δεν πρόκειται να παραδοθούν αυτό το μήνα, όπως όριζε το χρονοδιάγραμμα, ενώ η υλοποίηση της νέας γραμμής 4 ή U σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θεωρείται ανεδαφική.

Το μόνο πάντως, βέβαιο είναι ότι μετά τα Χριστούγεννα θα έχει ολοκληρωθεί το πάρκινγκ του Νομισματοκοπείου και η διασύνδεσή του με τα μέσα μεταφοράς.

Πέραν όμως, των τεσσάρων σταθμών που θα έπρεπε σήμερα να λειτουργούν, η παράδοση μέσα στο 2010 των υπόλοιπων πέντε, δηλαδή της Αγίας Παρασκευής, της Ηλιούπολης, του Αλίμου, της Αργυρούπολης και του Ελληνικού αποτελεί «άπιαστο» όνειρο. Βάσει του αρχικού προγραμματισμού, ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής θα ολοκληρωνόταν το επόμενο καλοκαίρι, ενώ αυτοί των Νοτίων προαστίων (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) την άνοιξη του 2010....

Ωστόσο, η ελλιπής χρηματοδότηση, η μη έγκαιρη παραλαβή νέων συρμών, η απουσία συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών, οι ενστάσεις περιοίκων και η εμφάνιση μελετητικών προβλημάτων θέτουν επί μακρόν εκτός τροχιάς τους νέους σταθμούς. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Μετρό στο Περιστέρι, όπου λόγω σαθρότητας του εδάφους, ο σταθμός θα κατασκευαστεί σε διαφορετικό σημείο από το προβλεπόμενο, γεγονός που συνεπάγεται μεγαλύτερη καθυστέρηση.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών αναμένεται προσεχώς να ανακοινώσει το νέο χρονοδιάγραμμα παράδοσης των σταθμών, ενώ έχει μπροστά του «αγώνα δρόμου». Μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα πρέπει να έχουν τροχοδρομηθεί οι σταθμοί της Δυτικής Αθήνας και των Νοτίων προαστίων και μέχρι το τέλος του έτους οι υπόλοιποι.

Οι κατασκευαστικές πάντως, που έχουν αναλάβει τις εργασίες του Μετρό φαίνεται να γνώριζαν από πολύ νωρίτερα ότι οι σταθμοί της Δυτικής Αττικής και του Χολαργού δεν πρόκειται να είναι έτοιμοι το Δεκέμβριο. Το πρώην δηλαδή ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δώσει παράταση για την ολοκλήρωση των έργων και αυτό παρότι ο τέως υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Σουφλιάς, στα εγκαίνια του σταθμού Νομισματοκοπείο διαβεβαίωνε ότι «έως τα τέλη του έτους θα βγουν από την απομόνωση τα δυτικά προάστια».

Έτσι, για το Περιστέρι και το Χαϊδάρι, δόθηκε στους ανάδοχους παράταση μέχρι τις 23 Μαρτίου 2010, ενώ για τους σταθμούς στον Άλιμο και το Ελληνικό ως νέες ημερομηνίες παράδοσης ορίστηκαν ο Οκτώβριος του 2010 και το 2011, αντιστοίχως.

Όσον αφορά την γραμμή 4 του Μετρό, κόστους 2 δισ. ευρώ και μήκους 21 χλμ όχι μόνον η δημοπράτησή της τοποθετείται το νωρίτερο μετά από δύο χρόνια, αφότου επανασχεδιαστεί, αλλά αναζητείται ακόμη η χρηματοδότηση. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πάντως, ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα παραμείνει στα “χαρτιά”, δεδομένου ότι η εγκατάσταση εργοταξίου στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Κυψέλης και του Παγκρατίου από όπου προβλέπεται να περάσει είναι τεχνικά αδύνατη.