Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Διαμαντοπούλου: "Τα κολέγια δεν είναι Πανεπιστήμια"

Τη θέσπιση νέου εθνικού και επιτελικού φορέα, ο οποίος θα πιστοποιεί όλους τους παρόχους εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως ΙΕΚ, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, «κολέγια» και γενικά το σύνολο της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, κατά τη συνάντησή της με... τους κοινωνικούς εταίρους, στους οποίους έδωσε κείμενο πολιτικών κατευθύνσεων, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Δικτύου Δια Βίου Μάθησης.

Ως εκ τούτου, αλλάζει το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης και αποκτά νέο διευρυμένο ρόλο. Η υπουργός τόνισε ιδιαίτερα ότι τα «κολέγια» δεν είναι πανεπιστήμια, ενώ πρόσθεσε ότι το Προεδρικό Διάταγμα, που θα ενσωματώσει την Κοινοτική Οδηγία για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και ειδικότερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, πριν δοθεί στη δημοσιότητα.

Όμως, σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στο προσχέδιο για την πιστοποίηση των σπουδών της μεταλυκειακών παρόχων εκπαίδευσης, «μελετάται ταυτόχρονα ο νέος ρόλος του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), με αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του, ώστε τελικά να αρθεί το ασυμβίβαστο της δραστηριότητας παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης παράλληλα με εκείνης της πιστοποίησης μαθησιακών αποτελεσμάτων, και να σταματήσουν επικαλύψεις αρμοδιοτήτων».

Επίσης, συγκροτείται μέσα στο 2010 το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, στο πλαίσιο του αντίστοιχου ευρωπαϊκού, με στόχο τη συνολική θεώρηση της μάθησης και έμφαση στα αποτελέσματα των μαθησιακών δραστηριοτήτων, τα οποία κατανέμονται σε τρεις γενικές κατηγορίες: γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες. Το προτεινόμενο ελληνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων δημιουργείται με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στις 25 Φεβρουαρίου του 2010. Όπως τονίσθηκε, «στόχος του υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του 2012 να έχει ολοκληρωθεί η αντιστοίχηση του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων με το Ευρωπαϊκό».

Σύμφωνα με το προσχέδιο, «ιδιαίτερη έμφαση δίδουμε στον επαγγελματικό προσανατολισμό και δεσμευόμαστε για αναβάθμιση του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Επενδύουμε στη διαμόρφωση ενός αξιόπιστου και συνεκτικού συστήματος επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο θα παρέχει πληροφόρηση και εξατομικευμένη υποστήριξη, δια ζώσης και μέσω του διαδικτύου, που θα ξεκινάει απο τους μαθητές του γυμνασίου/λυκείου και θα συνοδεύει δια βίου το σύνολο των πολιτών».
nooz