Ήρθε το "τέλος" της τηλεόρασης;;;
Τα νούμερα είναι εφιαλτικά, όμως είναι πραγματικά. Μείον 17% η διαφήμιση στην τηλεόραση το 2009 και αναμένεται νέα πτώση. Μείον 20% oι αμοιβές για τους παρουσιαστές από τη νέα σεζόν. Λιγότερες τηλεοπτικές παραγωγές, περισσότερα real life φθηνά προγράμματα.Με δυο λόγια, η τηλεόραση ανεβαίνει τον δικό της Γολγοθά και η προοπτική της… ανάστασης δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα... Πέρυσι τέτοια περίοδο, στους ιδιωτικούς σταθμούς είχαν αρχίσει τα.. προγράμματα περικοπών..
- με μειώσεις από 30% στον ΑΝΤ1,
- απολύσεις στο ALTER,
- κόψιμο εκπομπών στο STAR,
- εθελούσια έξοδο και δραματικές περικοπές στον ALPHA,
- 20% μείωση στο λειτουργικό κόστος στο MEGA.
Εναν χρόνο μετά, οι «θυσίες» των καναλιών δεν φθάνουν και το μήνυμα γράφει πάλι «περικοπές». Οι επικεφαλής των τηλεοπτικών σταθμών ενημερώθηκαν ήδη από τους υπεύθυνους μάρκετινγκ πως η περίοδος του Πάσχα δεν θα σώσει την οικονομική κατάσταση, αντιθέτως, για τον Απρίλιο και τον Μάιο αναμένεται και νέα πτώση της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση.
Και ενώ στην Ευρώπη οι εκτιμήσεις δίνουν ανάκαμψη της αγοράς και αύξηση της διαφήμισης στην τηλεόραση τουλάχιστον κατά 6% για το 2010, στη χώρα μας πρέπει να υπολογίζουν σε νέα πτώση. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια το ποσοστό της. Για το 2009 πάντως η τηλεοπτική αγορά έχασε 148.744.000 ευρώ, απώλεια η οποία προστέθηκε στα 79,1 εκατ. που χάθηκαν το 2008. Ενδεικτικά και μόνον από τους ξεχωριστούς κλάδους που προβάλλονται στην τηλεόραση καταγράφηκε μείωση κατά:
- 55% στις διαφημίσεις ρούχων και παπουτσιών,
- 37% των αυτοκινήτων,
- 35% στα ηλεκτρολογικά
- και 10% στην τηλεφωνία.
Τα δεδομένα αυτά δημιουργούν εφιάλτες στα στελέχη της τηλεόρασης και σε όλα τα κανάλια άρχισαν ήδη να κουβεντιάζουν τα περιθώρια περαιτέρω περικοπών και μειώσεων. Και όλα αυτά ενώ ο ανταγωνισμός παραμένει ισχυρός και η καθημερινή μάχη τηλεθέασης φέρνει πανικό. Ενδεικτικός είναι ο πίνακας με τις αυξομειώσεις τηλεθέασης στο σύνολο του κοινού και στο νεανικό κοινό για το 2009, με τον ΑΝΤ1 στην προκειμένη περίπτωση να έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος, ενώ το MEGA, παρά την κυριαρχία του, αρχίζει να ανησυχεί για την πτώση τηλεθέασης στη ζώνη prime time.