Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Μπαράζ προσφορών..

Με γενναίες προσφορές που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν ή και ξεπερνούν και το 50% επιχειρούν οι έμποροι να αντιμετωπίσουν την ελεύθερη πτώση των πωλήσεων, που μήνα με το μήνα επιδεινώνεται δραματικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάιο οι λιανέμποροι είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται έως 40% και ως εκ τούτου κάνουν λόγο για τον χειρότερο μήνα της χρονιάς και σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν το θερμό καλοκαίρι με μπαράζ προσφορών, προκειμένου να επιβιώσουν.

Ωστόσο, οι εκτιμήσεις είναι δυσοίωνες και για το φθινόπωρο αφού η βουτιά στις πωλήσεις αναμένεται να συνεχιστεί, εξαιτίας των μέτρων λιτότητας, αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ. Το κύμα προσφορών αναμένεται να κλιμακωθεί από σήμερα και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας με τα... δεκαήμερα προσφορών που σχεδιάζουν μεγάλα πολυκαταστήματα. Μάλιστα, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι προσφορές κινούνται γύρω στο 30% με 50%, σε ορισμένα είδη, όπως του σπιτιού, αλλά και σε μπαζάρ επώνυμων ειδών, ξεπερνούν το 60%.

Οι προσφορές κάνουν εμφάνιση με διάφορες μορφές, με πιο συνηθισμένη τη... μείωση τιμών, ενώ δημοφιλής αναδεικνύεται και η δωρεάν παροχή του ΦΠΑ. Αρκετές αλυσίδες δίνουν εκπτωτικά κουπόνια, δωροκουπόνια και δώρα ανάλογα με το ύψος των αγορών, ενώ κάποιοι επιχειρηματίες έχουν επιστρατεύσει ακόμα πολύμηνες άτοκες δόσεις με πιστωτικές κάρτες.

Εν τούτοις δεν είναι λίγοι οι παράγοντες της αγοράς αλλά και οι καταναλωτικές οργανώσεις που θεωρούν ότι οι προσφορές είναι πλασματικές και ότι πίσω από τα αλλεπάλληλα κύματα προσφορών κρύβονται στην πραγματικότητα υψηλές τιμές. Όπως είναι αναμενόμενο προδιάθεση των μεγάλων προσφορών προμηνύουν και γενναίες εκπτώσεις που αρχίζουν στις 15 Ιουλίου.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι συστάσεις του προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλη Κορκίδη ο οποίος ζητά τον περιορισμό των προσφορών στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της αγοράς.

Μάλιστα ο κ. Κορκίδης τονίζει ότι οι μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις εμφανίζουν μεγάλη μείωση των λιανικών τους πωλήσεων κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2010, η οποία δεν φαίνεται να διαφοροποιείται τους επόμενους μήνες, καθώς η ζήτηση έχει περιοριστεί σε βαθμό "καταναλωτικής αποχής" και προοιωνίζεται μεγάλες απώλειες και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους».
enimerwsi.com