Κλείνουν το ένα μετά το άλλο..
..ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΜΟΥΛουκέτο βάζουν το ένα μετά το άλλο τα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας και των άλλων τοπικών αγορών, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Η κρίση στην αγορά κορυφώνεται με ένα στα τέσσερα καταστήματα στην οδό Σταδίου να έχουν κλείσει, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και για τις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής. Ειδικότερα, σε σύνολο 3.4211 καταστημάτων που οι ερευνητές μέτρησαν, τα 505 έχουν ήδη κατεβάσει ρολά, ποσοστό που αγγίζει το 14,8%.
Όσον αφορά το κέντρο της Αθήνας, σύμφωνα με την "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία", το ποσοστό ξεπερνά το 17% καθώς από 1.252 καταστήματα τα 215 είναι κλειστά με την οδό Σταδίου να κατέχει τη μαύρη πρωτιά με ποσοστό 25% και τη.. Πανεπιστημίου να ακολουθεί με 2 στα 10 καταστήματα να μην αντέχουν τη κρίση και να κλείνουν, ενώ στη Ερμού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 15%.
Μάλιστα, χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι δεν κλείνουν μόνο τα μικρά καταστήματα αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ το ανησυχητικό είναι ότι εκεί που κλείνει ένα κατάστημα υπάρχει αλυσιδωτή θα λέγαμε αντίδραση, αφού μετέπειτα κλείνουν και άλλα μη μπορώντας να επιβιώσουν με αποτέλεσμα την στασιμότητα της αγοράς.
Παράλληλα, η ίδια κατάσταση συμβαίνει και στα Βόρεια προάστια όπως είναι το Μαρούσι όπου από τα 233 καταστήματα τα 38 έχουν κλείσει, ποσοστό 16,3 % αλλά και το Χαλάνδρι με το ποσοστό να σκαρφαλώνει στο 17%.
Αντίθετα, στη Κηφισιά και στο Κολωνάκι τα ποσοστά των κλειστών καταστημάτων είναι μικρότερα, περίπου στο 12, 5% κάτι που ίσως δείχνει ότι είναι πιο ευνοημένες οι περιοχές με υψηλότερα εισοδήματα. Σημειώνεται ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και τα στοιχεία αφορούν τη περίοδο 19 Ιουλίου-30 Ιουλίου.
Χωρίς αποτέλεσμα οι εκπτώσεις
Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, οι πωλήσεις εξακολουθούν να έχουν αρνητικό πρόσημο παρόλο που εκπτώσεις αγγίζουν το 80%. Με αισθητά μικρότερη πτώση σε σύγκριση με πέρυσι συνεχίστηκαν οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο και ιδιαίτερα στις κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης, ενώ η πλειονότητα των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, είναι και φέτος δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
Ωστόσο, η μείωση του τζίρου τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 10%-12%, ενώ πέρυσι ο μέσος όρος ξεπερνούσε το 20%. Μάλιστα, η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι δραστικά μειωμένη, αφού υποχώρησε στο 10% των αγορών, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά λόγω των υψηλών χρεώσεων.
Αναλυτικά, το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων στην ένδυση - υπόδηση τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια μείωση τζίρου -12%, στον οικιακό εξοπλισμό, λευκά είδη και έπιπλα -11%, στα παιδικά βρεφικά και παιχνίδια -6%, στα καλλυντικά -φαρμακευτικά -8%, στα ηλεκτρικά - ηλεκτρολογικά -20%, στα βιβλία - χαρτικά - δώρα και εποχιακά -6%.
Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν μια σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του -14%, ο κλάδος των αυτοκινήτων συνεχίζει με πτώση που ξεπερνά το -25%, ενώ τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων επίσης εμφανίζουν μείωση κατά - 4%.