Άρχισε η αποχώρηση από τα μπλόκα
Μετά από μία «μαραθώνια» συνεδρίαση, των εννέα εκλεγμένων πρόεδρων των Ομοσπονδιών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, αποφασίστηκε η αναστολή των κινητοποιήσεων.Στη χθεσινοβραδινή πεντάωρη συνάντηση στα κεντρικά γραφεία του κλάδου στην Ομόνοια, δεν έλειψαν οι εντάσεις με τους «σκληροπυρηνικούς» να εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι και να προτείνουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και τους πιο «ψύχραιμους» να ζητούν την αναστολή των κινητοποιήσεων, όπως και...
τελικά έγινε.
Διχασμός και αντιδράσεις στους κόλπους της Ομοσπονδίας
Λίγα λεπτά μετά τις 02:00 τα ξημερώματα και μετά από την πολύωρη συνεδρίαση των εννέα εκλεγμένων προέδρων, ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, Γιώργος Πασπάτης, κατήγγειλε την απόφαση, καθώς-όπως είπε-ελήφθη από τα Προεδρία χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων, ενώ παράλληλα ζήτησε τη διεξαγωγή ψηφοφορίας από τη βάση για τη συνέχιση ή όχι του «αγώνα».
Μέσα σε πλήθος χειροκροτημάτων και επευφημιών, ο κ. Πασπάτης ανακοίνωσε ότι σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσει η Συντονιστική Επιτροπή για το μέλλον των κινητοποιήσεων, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των –λεγόμενων- κλειστών επαγγελμάτων.
Σε ιδιαίτερα καλό κλίμα διεξήχθη η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με την αντιπροσωπεία των μεταφορέων.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης τους παρέθεσε τις προϋποθέσεις, κάτω από τα οποίες θα ενταχθούν στον αναπτυξιακόνόμο, που πρακτικά σημαίνει ότι θα αντισταθμιστεί ένα μέρος από τις απώλειες που θα έχουν με τον μηδενισμό της αξίας της αδείας των οχημάτων τους. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες φορτηγών με μικρό ποσοστό ιδιοκτησίας μιας μόνο άδειας, όπως ισχυρίζονται, δεν ευνοούνται από το συγκεκριμένο νόμο, έναντι των υπόλοιπων συναδέλφων τους.
Πάντως, μετά το τέλος της συνάντησης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, εμφανίστηκε χαμογελαστός, κάνοντας λόγο για άριστο κλίμα και καλές προθέσεις, αφήνοντας παράλληλα να εννοηθεί ότι διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο.
Τα σημεία-«κλειδιά» για την απόφαση αναστολής των κινητοποιήσεων
Πολλά στοιχεία λήφθηκαν υπόψιν προκειμένου να ληφθεί η χθεσινή απόφαση, με το σημαντικότερο, τη δέσμευση της κυβέρνησης για ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο.
Μερίδα των ιδιοκτητών θεωρεί ότι οι κινητοποιήσεις παρουσιάζουν φθίνουσα πορεία, έπειτα από περίπου 20 ημέρες. Επίσης, δεν περνά απαρατήρητη η τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση και η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες ημέρες υπάρχει στενό «πρέσινγκ» από τον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο, καθώς η ζημιά λόγω της κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημοσίας χρήσης ξεπερνά το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, με την αγορά να «ασφυκτιά».
«Μαραθώνια» και «θυελλώδης» συνεδρίαση στα γραφεία της Ομοσπονδίας
Περίπου πέντε ώρες κράτησε η κρίσιμη συνεδρίαση στα γραφεία της Ομοσπονδίας στην οδό Πειραιώς. Καθ΄όλη τη διάρκεια ακούγονταν φωνές-λόγω διαφωνιών- ενώ έπεσε και μία φωτοβολίδα εντός της στοάς που οδηγεί στο κτίριο, όπου διεξήχθη η συνεδρίαση των ιδιοκτητών φορτηγών.