Το κίνημα "Δεν πληρώνω" παίρνει μεγάλες διαστάσεις..
Ένας στους δέκα οδηγούς, που κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο, δεν καταβάλει διόδια. Αυτό δείχνει η «Έρευνα Καταγραφής Στάσεων και Απόψεων σχετικά με τις Οδικές Υποδομές και την Οδική Ασφάλεια» που εκπόνησαν οι εταιρίες Invision και Metron Analysis για λογαριασμό των κοινοπραξιών των...
μεγάλων οδικών αξόνων. Σύμφωνα με ευρήματά της το 87% των οδηγών που χρησιμοποιούν οδικούς άξονες με διόδια, τα καταβάλλουν κανονικά. Αντίθετα, το 13% δεν πληρώνει διόδια, άλλοτε τακτικότερα και άλλοτε λιγότερο συχνά.
Επίσης, σχεδόν επτά στους δέκα οδηγούς κρίνουν λίγο ή καθόλου ασφαλές το οδικό δίκτυο της περιοχής όπου διαμένουν, ενώ σχεδόν στην συντριπτική τους πλειονότητα θεωρούν ότι η αποπεράτωση των μεγάλων οδικών αξόνων θα επηρεάσει θετικά στην ασφάλεια των μετακινήσεων (95,8%), στην ποιότητα ζωής των πολιτών (89,1%), στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (84,5%) και στην οικονομία της χώρας (70,9%).
Αντίθετα, μόλις οι μισοί (52,2%) εκτιμούν ότι η δημιουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα επηρεάσει θετικά το περιβάλλον.
Ακόμη, οι περισσότεροι οδηγοί χαρακτηρίζουν επιβεβλημένη την βελτίωση των υπαρχόντων εθνικών οδικών αξόνων (96%) και χρήσιμη την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων (83%).
Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών (97,5%) τάσσεται υπέρ της αποπεράτωσης των έργων.
Η έρευνα επισημαίνει ότι τρεις στους τέσσερις οδηγούς έχουν χρησιμοποιήσει τον τελευταίο χρόνο τους αυτοκινητοδρόμους που έχουν διόδια.
Στους λόγους για τους οποίους αποφεύγουν τους εναλλακτικούς δρόμους προτάσσουν τον μεγαλύτερο χρονο (50,8%), την χειρότερη ποιότητά του (31,5%) και την μεγαλύτερη απόσταση (10%).
Ακόμη, προκύπτουν και ευρήματα, τα οποία συνδέονται με την οικονομική κρίση, καθώς ένας στους δύο οδηγούς λέει ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του λιγότερο συχνά σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, των οικονομικών δυσκολιών και του συνεπαγόμενου περιορισμού των μετακινήσεων.
Τα πλήρη στοιχεία της έρευνας θα παρουσιαστούν την Τρίτη σε ειδική εκδήλωση.
μεγάλων οδικών αξόνων. Σύμφωνα με ευρήματά της το 87% των οδηγών που χρησιμοποιούν οδικούς άξονες με διόδια, τα καταβάλλουν κανονικά. Αντίθετα, το 13% δεν πληρώνει διόδια, άλλοτε τακτικότερα και άλλοτε λιγότερο συχνά.
Επίσης, σχεδόν επτά στους δέκα οδηγούς κρίνουν λίγο ή καθόλου ασφαλές το οδικό δίκτυο της περιοχής όπου διαμένουν, ενώ σχεδόν στην συντριπτική τους πλειονότητα θεωρούν ότι η αποπεράτωση των μεγάλων οδικών αξόνων θα επηρεάσει θετικά στην ασφάλεια των μετακινήσεων (95,8%), στην ποιότητα ζωής των πολιτών (89,1%), στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (84,5%) και στην οικονομία της χώρας (70,9%).
Αντίθετα, μόλις οι μισοί (52,2%) εκτιμούν ότι η δημιουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα επηρεάσει θετικά το περιβάλλον.
Ακόμη, οι περισσότεροι οδηγοί χαρακτηρίζουν επιβεβλημένη την βελτίωση των υπαρχόντων εθνικών οδικών αξόνων (96%) και χρήσιμη την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων (83%).
Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών (97,5%) τάσσεται υπέρ της αποπεράτωσης των έργων.
Η έρευνα επισημαίνει ότι τρεις στους τέσσερις οδηγούς έχουν χρησιμοποιήσει τον τελευταίο χρόνο τους αυτοκινητοδρόμους που έχουν διόδια.
Στους λόγους για τους οποίους αποφεύγουν τους εναλλακτικούς δρόμους προτάσσουν τον μεγαλύτερο χρονο (50,8%), την χειρότερη ποιότητά του (31,5%) και την μεγαλύτερη απόσταση (10%).
Ακόμη, προκύπτουν και ευρήματα, τα οποία συνδέονται με την οικονομική κρίση, καθώς ένας στους δύο οδηγούς λέει ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του λιγότερο συχνά σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, των οικονομικών δυσκολιών και του συνεπαγόμενου περιορισμού των μετακινήσεων.
Τα πλήρη στοιχεία της έρευνας θα παρουσιαστούν την Τρίτη σε ειδική εκδήλωση.