Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Το "νέο" λύκειο, δίνει προτεραιότητα στην ουσία της εκπαίδευσης..

Λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας είναι μερικά από τα βασικότερα στοιχεία που αλλάζουν στο Νέο Λύκειο, όπως τα παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου. Αυτό ωστόσο που δεν διευκρινίστηκε από την Υπουργό, είναι...


με ποιόν τρόπο θα γίνονται οι πανελλαδικές εξετάσεις και πως θα μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Το νέο σύστημα θα ισχύσει για όσους μαθητές ξεκινήσουν τη φοίτηση τους στο Λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά και θα αποφοιτήσουν τη σχολική χρονιά 2013-2014.

Αναλυτικά:
Η Α' τάξη θα είναι γενικής παιδείας με επτά υποχρεωτικά μαθήματα. Τα μαθήματα από 16 μειώνονται σε 8 ενώ προστίθεται και η ερευνητική εργασία.
Η Β' Λυκείου θα έχει δύο κατευθύνσεις και ο αριθμός των μαθημάτων θα μειωθεί σε 12 από 17
Στην Γ’ Λυκείου οι κατευθύνσεις γίνονται τρεις με μείωση των μαθημάτων σε 10 από 16 αλλά αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Και στις τρεις τάξεις εισάγεται η ερευνητική εργασία που θα πρέπει να εκπονεί ο μαθητής ανά τετράμηνο, ενώ η μία από τις εργασίες θα μπορεί να είναι και στα αγγλικά.

Υποχρεωτικό θα είναι το μάθημα της Ιστορίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Τα Θρησκευτικά θα είναι υποχρεωτικά στην Α' και Β' τάξη και επιλογής στη Γ΄ Λυκείου.

Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η μορφή και το είδος των εισαγωγικών εξετάσεων θα έχουν διαφορετικά στοιχεία που δε θα απαιτούν αποστήθιση.

Οι εξετάσεις είπε, θα διεξάγονται κεντρικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο ενώ τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι.

Το νέο σύστημα θα ισχύσει για όσους μαθητές ξεκινήσουν τη φοίτηση τους στο Λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά και θα αποφοιτήσουν τη σχολική χρονιά 2013-2014

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Όπως δήλωσε στο Νewsit o τέως πρύτανης ΑΠΘ και καθηγητής Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Αναστάσιος Μάνθος "η πρώτη μου εκτίμηση έχει θετική αύρα για 3 λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι πως πάντα πίστευα πως αυτό που εξέλλειπε από την εκπαίδευση του ελληνικού συστήματος είναι η παιδεία. Θεωρώ λοιπόν πως είναι ζητούμενο ο προσανατολισμός προς την παιδεία και θα χαιρόμουν εάν αυτό γινόταν και στο γυμνάσιο και το δημοτικό. Κινείται λοιπόν προς τη σωστή κατεύθυνση για τις γενικές γνώσεις που πρέπει να έχει ένας απόφοιτος. Το δεύτερο είναι οτι υπάρχει μια εξειδίκευση η οποία έχει συγκεκριμένους στόχους. Δηλάδη ο μαθητής μπορεί να προσαρμόσει τις δικές του ανάγκες με αυτά που οφείλει να μάθει μέσα στο πανεπιστήμιο. Επομένως διευκολύνεται η αρχή αυτού που λέμε ότι τη γνώση την κατακτά όποιος την αναζητά. Το τρίτο είναι ότι η προετοιμασία για την είσοδο στο πανεπιστήμιο είναι πολύ πιο ουσιαστική. Σε ό, τι έχει να κάνει με το μάθημα των θρησκευτικών που δεν είναι υποχρεωτικά στη Γ΄Λυκείου πιστεύω πως τα παιδιά δεν πρόκειται να χάσουν κάτι μη κάνοντας υποχρεωτικά θρησκευτικά στη τελευταία τάξη, αλλωστε όποιος το επιθυμεί μπορεί να το επιλέξει ως μάθημα".

Σχόλια (10)

Φόρτωση... Σύνδεση...
Πέρα από τα όσα κακά έχουν κάνει, στη θεωρία τουλάχιστον, αυτά τα μέτρα είναι καλά. Είναι θετικό που θα μαθαίνουν βασικά από οικονομική θεωρία, όπως και το μάθημα Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους πολιτικούς θεσμούς. Επιπλέον η ερευνιτική εργασία δείχνει πολύ καλή, εξ'ορισμού πάντως. Δεν ξέρω όμως, κατα πόσο οι μαθουσάλες που επωμίζονται τον τίτλο "καθηγητής" θα μπορέσουν να αρμονιστούν με τις νεες αλλαγές και κυρίως αν θα καταφέρουν να μην το πάρουν στη πλάκα.
1) Κοροϊδια οι πανελληνιες? Φανταζομαι δεν περασες γιαυτο ζητας την καταργηση των.
2) Ελπιζω να εννοεις μεταφορα των τμηματων ΑΠΟ επαρχια ΣΕ Αθηνα,Θες/νικη. Εκτος και αν μενεις στην Ανω Βροντου και θες και πανεπιστημιο τρομαρα σου...
3) Πως σκοπευεις να το ελεγξεις αυτο? Βαζοντας τσιπακι σε καθε ανηλικο?
4) Θρησκευτικα, συμφωνω.

Ιασωνα, μαναρι πλην του 4ου εισαι λιγο αλλου για αλλου αλλα δεν πειραζει....Ολοι καλοι ειμαστε.
Να και κάτι σωστό μέσα από όλο αυτό το χάος ... για φοβάμαι ότι τα λόγια από τις πράξεις θα διαφέρουν κατά πολύ όμως ????
Τα παλάτια στην άμμο, βγαλμένα απ' τη φαντασία της Αννούλας, είναι πολύ όμορφα.. από λειτουργία να δούμε.Είμαι εκπαιδευτικός και δεν έχω κανένα λόγο να αντιταχθώ απλά για να αντιταχθώ σε κάτι νέο. Όμως ωραία τα γενικά σχέδια, η υλοποιήση τους όμως θέλει λεπτομέρεια, προγραμματισμό, οργάνωση, προετοιμασία. Αυτοί πάνε να κάνουν νέο σχολείο με παλιά βιβλία, παλιές υποδομές, "παλιούς" καθηγητές και όλο αυτό σε 4 μήνες από σήμερα! Όσον άφορα τους "παλιούς" καθηγητές, δεν εννοώ σε καμία περίπτωση να μας.. αντικαταστήσουν όλους και να βάλουν καινούργιους..απλά μαθουσάλας(όπως χαρακτηρίζει κάποιους ο Coach) ή όχι όλοι έχουμε μάθει να δουλεύουμε με κάποιο τρόπο και μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση σίγουρα χρειάζεται κάποια επιμόρφωση, κάποια βοήθεια-προετοιμασία. Ναι έχω μάθει να διορθώνω διαγωνίσματα, ΔΕΝ ΞΕΡΩ πως να βαθμολογήσω project. Ναι ξέρω πως να κάνω εργασίες, έκανα πολλές στο πανεπιστήμιο. Δεν ξέρω απαραίτητα πως να καθοδηγήσω έναν μαθητή να το κάνει σωστά. Αν θέλω να μάθω; ναι θέλω.. και αν χρειαστεί να προσπαθήσω και μόνος μου να μάθω..αλλά αν πρέπει ο καθένας μόνος του είτε δε θα το κάνουν όλοι, είτε θα υπάρχει τρομερή ανομοιομορφία=ανισότητα.. και μην ξεχνάμε ότι αυτό θα βαθμολογείται. Πως θα γίνει αυτό αντικειμενικά δε ξέρω πραγματικά.
Οι πανελλήνιες μπορεί να έχουν 1000 κακά αλλά τουλάχιστον είναι αδιάβλητες.και φυσικά που θα γίνει το προτζεκτ; με τι υπολογιστές, ποιος (ειδικότητα) καθηγητής θα το επιβλέπει; πως θα οργανωθεί το πρόγραμμα του σχολείου (αμφιβάλλω αν αυτοί που εκπόνησαν το.. σχέδιο, έχουν καν υπολογίσει αν στα σχολεία επαρκούν οι αίθουσες για την υλοιποίηση. Πάντως πάνω απ' όλα εμένα με προβληματίζουν αυτά τα μαθήματα "εμβαθυνσης".. ΠΟΛΥ ΥΠΟΠΤΑ. Μυρίζει "φροντιστήριο" εντός σχολικού ωραρίου. Έαν ισχύει αυτό όλα τ' άλλα παύουν να έχουν νοήμα, το λύκειο "καταρρέει" στο εξής απλό.. Μαθηματικά-φυσική-χημεία-βιολογία Η Αρχαία-Νέα-Εκθεση-Ιστορία, με ολίγα θρησκευτικά, γυμναστική και στις 2 περιπτώσεις και αυτό ήταν. Γιατί ΑΝ αυτά τα μαθήματα εμβάθυνσης έιναι τελικά φροντιστήρια του βασικού μαθήματος απλά θα τα παίρνουν όλοι.. οπότε τα υπόλοιπα είναι... για λαϊκή κατανάλωση
Exw thn entupwsh pws typou germano-aggliko lukeiou pane na kanoun...
Enta3ei kati leei, eidika me kamia ergasia-project ana ka8e ta3h sto telos ths sxolikhs xronias se ena ma8hma pou na exei na kanei me kritikh skepsh k arketh analush kalo einai, gia na 3eroun k ta paidia otan tha foitoun sto Panepisthmio pws na proseggizoyn diafores typou ergasies. To poios ekpaideutikos omws tha kathisei na asxolhthei me ergasies k project ana tetramhno kiolas, oxi ana e3amhno, thelei k tetramhno na ginetai auto h Ypourgos, alla auto einai allo thema. Telos pantwn h meiwsh ths ulhs omws einai kalo metro, ola ta alla siga siga briskontai.
Twra me thn eisagwgh sta TEI-AEI, den 3erw ti na pw, pws k ti.
Pantws na fugei h apostuthish, giati den kanei katholou kalo se kanena mathith k genika ston anthrwpo.
K telos, an tha leitourghsei apotelesmatika auto to neo montelo typou germano-aggliko den 3erw, oxi oti oi mathites k polloi kathightes den tha ta kataferoun alla gia kapoious allous logous pou den eimai se thesh na analusw. Exei na kanei me thn politeia pantws k to kratos.
Bye bye :)
A! k kati akomh.
Wraia ola auta an oxi ola ta misa, an ginoun pote sth pra3h k oi neoi mathites apokthsoun kaluterh, swsth k poiotikh paideia apo emas pou exoume mpei hdh sta Panepisthmia me mia sapismenh Paideia pou mono Paideia den thn onomazei kapoios.
Omws meta to 2014 ti tha ginei? tha to alla3oun pali? :P
1 reply · ενεργό πριν 737 εβδομάδες
Η Ένωση Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων έδωσε ήδη τα συγχαρητήρια της στην Υπουργό για το Νέο Λύκειο. Αυτό λέει πολλά νομίζω...
Μάθημα με projects υπήρχε ήδη στην Α' Λυκείου, το μάθημα της Τεχνολογίας που το καταργούν. Το Λύκειο αυτό θυμίζει το Λύκειο της δεκαετίας του ΄80 με τις δέσμες. Αρχαία, Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Θρησκευτικά, Γυμναστική... Αυτή θα ήταν η επανάσταση στην παιδεία;;;

Δημοσίευση νέου σχολίου

Comments by