Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Μείωση στην εμπορική κίνηση παρά τις εκπτώσεις

Σε ποσοστό που κυμαίνεται στο 20-30% μειώθηκε η εμπορική κίνηση κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2012, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας...


Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Σύμφωνα, δε, με τις εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών Της Συνομοσπονδίας, η μείωση του κύκλου εργασιών των φετινών θερινών εκπτώσεων στο λιανικό εμπόριο φθάνει τα 4,4 δισ. ευρώ σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ μόνο στην Αθήνα η πτώση κυμάνθηκε μεταξύ 30%-50%.

Συγκριτικά με το 2010 η υποχώρηση του τζίρου αγγίζει το 36,4%. Αυτό σημαίνει απώλειες ύψους 1,11 δισ. ευρώ μόνο για φέτος και σε σχέση με το 2010 οι απώλειες διαμορφώνονται, για το συγκεκριμένο καλοκαιρινό πάντα χρονικό διάστημα, σε 2,52 δισ. ευρώ. Οι απώλειες αυτές, κατά τη συνομοσπονδία, μεταφράζονται σε «λουκέτα», χαμένα έσοδα (εναλλακτικό κόστος) για τα ασφαλιστικά ταμεία, διόγκωση της ανεργίας, ανασφάλεια και απόγνωση.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, σε δηλώσεις του αναφέρει ότι οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία, που διαμορφώνεται, έχει σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από τη στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς.

Πιο αναλυτικά, βάσει των εκτιμήσεων των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα, η πλειονότητα των εμπόρων εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και απογοήτευσή της αναφορικά με τις πωλήσεις των καταστημάτων τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, καθώς περίπου στο 90% ο τζίρος τους παρουσίασε πτωτική πορεία, ενώ μόλις για το 10% κινήθηκε στα ίδια ή σε οριακά αυξημένα επίπεδα, συγκριτικά με πέρυσι.

Σημειώνεται δε ότι από τις απαντήσεις των εμπορικών συλλόγων αύξηση δηλώνουν ότι είχαν μόνο οι Παξοί, η Καλαμάτα, η Νέα Αρτάκη στην Εύβοια και η Αξιούπολη.

Επισημαίνεται ακόμη πως, οι μειωμένες τιμές στα ράφια και στις βιτρίνες των καταστημάτων δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι εξαιτίας της «αποψίλωσης» των πραγματικών τους εισοδημάτων, από τη συνεχόμενη φοροεπιδρομή που υφίστανται εδώ και 3 χρόνια, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις.