Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Τρίτη, 11 Δεκεμβρίου 2012

Τουλάχιστον τέσσερις μνηστήρες για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης


της Άννης Καρολίδου
Το 2013 είναι η χρονιά παραχώρησης των ελληνικών λιμανιών, με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να προσελκύει το ενδιαφέρον τουλάχιστον 3-4 υποψήφιων επενδυτών, που κύρια ενδιαφέρονται για τη δραστηριότητα των...


containers αλλά και όχι μόνο. Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης με την ευκαιρία της επίσκεψής του στον ΟΛΘ και μετά από ενημέρωση που είχε για την πορεία της εταιρείας.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπε ο κ. Μουσουρούλης, βρίσκεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι στους ενδιαφερόμενους επενδυτές υπάρχουν και κάποιοι μνηστήρες από την προηγούμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που δεν είχε ολοκληρωθεί όταν ξέσπασε η διεθνής οικονομική κρίση. Οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται σε παραπάνω από μία δραστηριότητες ενώ όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, το ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει τις παραχωρήσεις θεωρεί ότι μπορεί να προσελκυσθεί ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα ( λειτουργία ως hub).

Σε ό,τι αφορά την προώθηση των παραχωρήσεων, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι το τέλος Φεβρουρίου θα ανακοινώσει τη στρατηγική των παραχωρήσεων για τα λιμάνια. Όσον αφορά τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, εντός της εβδομάδας, το υπουργείο, στο σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει θα έχει συμπεριλάβει και ένα κεφάλαιο για τη διακυβέρνηση του ελληνικού λιμενικού συστήματος. Στο νέο αυτό πλαίσιο, προβλέπεται και η δημιουργία λιμενικών δικτύων κι’ ειδικότερα η διαμόρφωση ενός δικτύου για τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, με την ΟΛΘ Α.Ε. να έχει δεσπόζουσα θέση.

Υλοποιώντας τη νέα λιμενική πολιτική ως το τέλος Δεκεμβρίου, η κυβέρνηση θα καταθέσει την τελική της πρόταση για τη λιμενική στρατηγική της χώρας μας στο διάστημα 2013-2017.

Ο υπουργός τόνισε ότι στόχος είναι η απλούστευση των διαδικασιών για τα τεχνικά έργα, κάτι που θα επιτευχθεί με την παραχώρηση της δυνατότητας στα λιμάνια να καθορίζουν το κανονιστικό τους πλαίσιο, ενώ θα συνεχίσουν να παρακολουθούνται από τη Ρυθμιστική Αρχή που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό.

Ο κ. Μουσουρούλης είπε ότι τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικά, να προσελκύσουν ιδιωτικές επενδύσεις, κάτι που απαιτεί τη καλή συνεργασία και με άλλους φορείς, όπως πχ με τα τελωνεία, αλλά και τη διασύνδεση των λιμανιών με αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές υποδομές.

Τον Υπουργό ενημέρωσαν ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Στ. Αγγελούδης, μέλη της διοίκησης και διευθυντικά στελέχη.