Γίνε μέλος στην παρέα μας στο Facebook. Απλά κάνε Like!!

Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2010

Τι κοινό έχει η Μονα Λίζα με τον Παρθενώνα;;;

Οι πυραμίδες, όπως και η Μόνα Λίζα, βασίζονται στον αριθμό 1,618033 που ορίζει την αρμονία και την ομορφία και απείκονιζεται παγκοσμιώς με το γράμμα Φ..
Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου, o Παρθενώνας, η Μόνα Λίζα, o Τζόρτζ Κλούνεϊ και το κορμί της Μόνικα Μπελούτσι έχουν κάτι κοινό! Η θελτικότητά τους λέγεται πως βασίζεται στη "Χρύση Τομή", τον μαγικό αρθμό 1,618033... που ορίζει την αρμονία και την ομορφία! Σε τι συνιστάται όμως η ιδιαιτερότητα και παράλληλα η μαγεία αυτου του αριθμού που απεικονίζει παγκοσμίως και με το γράμμα φ (προς τιμήν του αρχαίου γλύπτη Φειδία) και έχει απασχολήσει την επιστημόνικη κοινότητα όσο κανένας άλλος αριθμός στην ιστορία των Μαθηματικών! Το συναρπαστικό μάλιστα στην όλη υπόθεση είναι ότι το συγκεκριμένο αριθμό δεν μελετούν μόνο μαθηματικοί,αλλά και βιολόγοι, καλλιτέχνες, μουσικοί, ιστορικοί, αρχιτέκτονες, ψυχολόγοι ακόμα και μυστικιστές!
"Υπάρχουν πολλά σχήματα ,τα οποία έχουν την ιδιότητα φ όπως ο παρθενώνας,το Θέατρο της Επιδαύρου,το πορτρέτο της Μόνα Λίζα",εξήγει ο καθηγητής μέσης εκπαίδευσης και γ.γ της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρίας."Εχουν γίνει έρευνες για να εξήγησουν γιατί η εμφάνιση του αριθμού φ στο σχήμα της τηλεόρασης μάς ικανοποιεί αισθητικά.Φαινεται ότι όταν υπάρχει αυτή η εικόνα.Φαίνεται ότι όταν υπάρχει αυτή η εικόνα,ο εγκέφαλος λαμβάνει περισσότερα ερεθίσματα για να μελέτησει τις πληροφορίες που απορρλεουν από αυτό που βλέπει.Στα ορθογλωνια σχήματα ο φ δίνει την αίσθηση της αποκωδικοποίησης πληροφοριών και κυρίως ταυτίζεται η ύπαρξη της αναλογίας αυτης με αυτό που αισθητικά αρέσει στους περίσσοτερους".

Πράγματι, η πρόσοψη του Παρθενώνα αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα εφαρμογής του φ, όπως και οι πυραμίδες της Αιγύπτου που ακολουθούν τη δομή ενός ισοσκελούς τριγώνου.Αιώνες αργότερα,ο Λεονάρντο ντα Βίντσι θα ζωγράφιζε το περίφημο πρόσωπο της Μόνα Λίζα με τέτοιον τρόπο ώστε αυτό να χωράει σε ένα τέλειο ορθογώνιο. Ακόμα και ο Μότσαρτ συνέθεσε μερικά από τα έργα του, με τρόπο ώστε η χρονική αναλογία να αντιστοιχεί στη χρυσή τομή.

Στη σημερινή εποχή, τέτοια άρτια σχήματα τα συναντάμε ακόμα και στις πιστωτικές..
iKrik